L'Ajuntament de Xirivella destinarà una ajuda d'emergència per a col·laborar a pal·liar els terribles efectes del terratrémol d'Haití. En concret es destinen 2.000 euros a càrrec de la partida d'ajudes de Cooperació, regidoria des de la que ha partit la iniciativa. En concret, l'aportació municipal destinarà a Creu Roja i Metges Sense Fronteres, ONG amb les que l'Ajuntament té firmats convenis de col·laboració. En el cas de Creu Roja per a l'atenció assistencial i pel que fa a Metges Sense Fronteres per la col·laboració per la qual l'ONG rep una part de l'aportació solidària de la Mostra Internacional de Pallassos. Nuria Navarro, regidora de Cooperació, explica que "és una xicoteta aportació, però entenem que l'Ajuntament ha de contribuir davant d'una tragèdia tan devastadora, igual que molts veïns del nostre municipi estan fent generosament en els nombrosos comptes que les diferents organitzacions han habilitat a este efecte."
A més, l'Ajuntament distribuirà cartells informatius en els diferents centres municipals per a informar de comptes d'emergència on col·laborar i oferirà als treballadors municipals la possibilitat d'efectuar una retenció en la seua pròxima nòmina per a destinar-la a ajuda a Haití.
Metges Sense Fronteres porta 19 anys treballant a Haití i disposava de tres hospitals d'emergència que han quedat severament danyats pel terratrémol. Esta presència ha permés que els equips de MSF reaccionaren ràpidament després del terratrémol i pogueren prestar assistència mèdica immediata a centenars de ferits. A més de l'ajuda arribada en les primeres 48 hores, més equips humans de MSF i nous carregaments de material mèdic i d'ajuda estan arribant a Port-au-Prince amb l'objectiu de millorar la nostra resposta a les necessitats la població.
L'Ajuntament | Ordenances i reglaments | Viu Xirivella | Coneix Xirivella | Tràmits Ajuntament
Ajuntament de Xirivella, 2008