Xirivella amb X de xiquetes i xiquets

Les xiquetes i xiquets tenen dret a ser escoltats en relació amb tots els assumptes que els concerneixen, i al fet que la seua opinió siga tinguda en compte en funció de la seua edat i maduresa”. (Art. 12 Convenció sobre els Drets del xiquet i xiqueta)

E lAjuntament de Xirivella posa en marxa el projecte Xirivella, amb X de xiquetes i xiquets a fi d’impulsar la participació infantil en el municipi.

En aquesta primera fase, es realitzarà una consulta amb les xiquetes i xiquets per a conéixer de primera mà quines són les seues principals inquietuds i necessitats i establir, des d’aquestes, les bases d’un futur model de participació infantil en el municipi. Un espai de trobada pròpia, on xiquetes i xiquets es puguen sentir representats i on anar aprenent, des de la pràctica, aquells valors, habilitats i responsabilitats que promoguen una vida comunitària activa i implicada amb la realitat pública de Xirivella.

Com ho farem?

Procés consultiu amb xiquetes i xiquets de Xirivella

Sessions participatives amb alumnat dels col·legis de Xirivella. Un recorregut pels drets fonamentals de la infància i els elements bàsics de la participació ciutadana per a descobrir, al costat de les xiquetes i xiquets, els temes prioritaris que més els preocupen i interessen, i identificar possibles propostes i iniciatives que es podrien posar en marxa a nivell municipal per a millorar el seu benestar en l’entorn més pròxim.

Alumnat de 5é i 6é de primària dels col·legis de Xirivella

Sessions grupals: taller participatiu i grup de debat

Enquesta

Dates de realització

Del 14 al 30 d’octubre de 2019

Jornada d’aprenentatge-debat sobre participació infantil: Treballem amb X de Xiquetes i xiquets

La jornada Treballem amb X de xiquetes i xiquets és un espai de trobada entre representants de l’equip tècnic municipal, comunitat educativa, i agents socials de Xirivella, per a presentar els resultats sorgits de la consulta infantil, aprendre sobre experiències desenvolupades en aquest àmbit a nivell local, i reflexionar conjuntament sobre el possible model de participació infantil a Xirivella per a donar resposta a les necessitats plantejades.

_ Equip tècnic municipal, especialment representants de l’àrea Benestar Social.

_ Representants de l’equip de govern

_ Equip docent i directiu dels centres educatius de Xirivella.

_ Moviment associatiu: AMPAs, associacions amb intervenció en l’àmbit de la infància i adolescència

_ Ciutadania interessada en el desenvolupament de programes de participació infantil

El termini d’inscripció en la jornada finalitza el dilluns 4 de novembre de 2019.

Audiència Pública Infantil

El 20 de novembre és el Dia Mundial de la Infància, que cada any recorda la signatura de la Convenció sobre els Drets del Xiquet (1989). Amb motiu d’aquesta celebració, que enguany commemora la seua 30 aniversari, s’ha convocat una Audiència Pública amb les xiquetes i xiquets de Xirivella.

A través d’este espai de participació la ciutadania infantil traslladarà a l’equip de govern del municipi, les seues propostes i idees, especialment l’agenda generada en el procés de consulta.

Alumnat de 5é i 6é de primària dels col·legis de Xirivella

Sessió plenària a l’Ajuntament de Xirivella.

Data de realització

20 de novembre de 2019