Xirivella, Alaquàs i Aldaia exigeixen millores en la freqüència, horaris i tarifes del transport públic

Xirivella, Alaquàs i Aldaia, junt amb la Plataforma de Transport Públic de l’Horta Sud i portaveus de diferents associacions veïnals, s’han reunit hui a les 9.00 h del matí a les portes de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre per presentar les al·legacions conjuntes plantejades respecte al projecte de servei públic de transport de viatgers del projecte CV-106, el qual afecta els tres municipis.

Representants dels tres municipis, el Barri del Crist i la Plataforma de transport públic de l’Horta Sud, es van reunir recentment per poder presentar les al·legacions compartides.

Entre les al·legacions destaca l’augment de freqüències de pas en les parades de totes les línies, de manera que s’articulen les freqüències en hores d’intensitat baixa de 12 minuts, i les d’hora punta de 10 minuts. A més, es considera important augmentar el servei d’autobús fins a la 01.00 h de la nit, i incrementar-lo en dates de gran demanda, tals com les festes falleres o Nadal… I la millora de la qualitat del servei que es presta, mitjançant la creació d’un òrgan de participació i de control mixt, en el qual els ajuntaments afectats i associacions veïnals es reunisquen per tal de controlar el servei.

Per altra banda, i per tal de salvar una injustícia greu del sistema tarifari actual, es planteja la creació de dos bons que iguale estes tarifes en els municipis amb el metro. Així, distingim el BO 10 Transbord extensible en tota l’Àrea Metropolitana de València, i un altre BO 11 Transbord, que servisca per a utilitzar el Metro-Bus, FGV i EMT conjuntament.

A més a més, es demana que totes les parades tinguen una senyalització de Metro-Bus o marquesina on s’indique el temps d’arribada del següent autobús, horaris i freqüències del servei per a totes les parades. Finalment, i vista la gran quantitat d’empreses i de persones que treballen als diferents polígons industrials de les tres poblacions, es planteja necessàriament donar-los servei, sobretot en les hores d’entrada i eixida del treball de dilluns a divendres.

Xirivella, Alaquàs i Aldaia busquen el metro

“Presentem estes al·legacions de forma conjunta per acabar amb un greuge històric que pateixen les poblacions d’Alaquàs, Xirivella i Aldaia, per tal d’aconseguir una millora substancial del transport públic. No pararem fins a aconseguir-ho” explica Ricard Barberà, alcalde de Xirivella.

En este sentit, entre les al·legacions específiques que l’Ajuntament de Xirivella ha presentat, cal destacar l’ampliació de servei de la línia 4C, València – Xirivella durant tot el dia amb la incorporació d’un altre vehicle en esta línia, mitjançant una parada intermodal que reduïsca el recorregut i millore la freqüència del servei.

Xirivella també demana la integració institucional, tarifària i física dels diferents sistemes de transport i la seua intermodalitat, incloent-hi la xarxa ferroviària de rodalia.

Boro Montroy, regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de Xirivella, opina que “si no s’atenen estes al·legacions, no es podrà garantir la qualitat del servei els pròxims deu anys. Es necessita regular i incrementar les freqüències, buscar la intermodalitat i una comissió mixta de control on estiga present la plataforma ciutadana i els ajuntaments”.

Per la seua banda, Alaquàs presenta una al·legació específica referida a línia 1-D Alaquàs-Quart de Poblet, proposant la creació d’una llançadera que unisca el municipi directament amb l’avinguda del Cid del València amb tres parades tots els dies de la setmana a l’av. Pablo Iglesias (davant gasolinera BP); a l’av. Ausiàs March, 44, i a l’av. Blasco Ibáñez, 6.

Finalment, des de la població d’Aldaia, també s’exigeix disminuir el temps de recorregut de la línia 1D amb el seu número de parades; augmentar l’horari del servei i donar-li una major cobertura incloent dissabtes laborables, diumenges i festius.