Xirivella inicia la campanya “Les 3 ‘R’” per a consumir amb responsabilitat

Des de l’OMIC Xirivella, en col·laboració amb la regidoria de Consum dirigida per Puri Botella, s’ha organitzat per al 15 de març, Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, la campanya amb el lema “Les 3 ‘R’ per a consumir amb responsabilitat: Reflexió, Reclamació i Resolució”.

Una campanya promoguda per la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de València que busca recordar als usuaris els seus drets a l’hora de comprar per Internet i de forma tradicional. Comprovar la seguretat de la pàgina, la forma de devolució, o les condicions de contractació del servei són algunes de les mesures proposades per a garantir un consum responsable.

Recordar que davant qualsevol problema, si no s’està conforme amb la solució proposada per l’empresa o professional, es pot reclamar a través dels Serveis Territorials de Comerç i Consum o de l’OMIC. En cas de no haver resolt el problema satisfactòriament, acudir a la Junta Arbitral de Consum és una de les solucions, i si la transacció es va realitzar online, també es pot presentar una reclamació en la plataforma ODR (Online Dispute Resolution), dirigida per la Comissió Europea.