Xirivella renova el distintiu Green Commerce en 7 comerços locals

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball ha renovat el distintiu Green Commerce a 7 dels 13 comerços locals de Xirivella adherits a aquesta iniciativa. La renovació es fa cada any, al mes d'abril es renovarà la resta de comerços. El director general de comerç, Ignasi Costa, ha lliurat els segells directament als comerciants en un acte a l'Ajuntament de Xirivella.

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball ha renovat el distintiu Green Commerce a 7 dels 13 comerços locals de Xirivella adherits a aquesta iniciativa. La renovació es fa cada any, al mes d’abril es renovarà la resta de comerços. El director general de comerç, Ignasi Costa, ha lliurat els segells directament als comerciants en un acte a l’Ajuntament de Xirivella.

Els 7 comerços que han renovat el distintiu atorgat fa ara un any són Papereria Llibreria Xirivella, Optimil Xirivella, Forn Pastisseria Violeta, Carnisseria Casa Paco, Embotits Casa Toribio, Fraymar-Joieria i Bread and Cake Collection.

Els principals objectius del segell Green Commerce són implicar al xicotet comerç en la lluita contra el canvi climàtic, promoure la responsabilitat mediambiental en el sector comercial i reduir el consum energètic i la producció de residus mitjançant tècniques senzilles.

Segons l’alcalde Michel Montaner, "amb l’obtenció d’este distintiu es pretén estimular la innovació en temes ambientals en el comerç i sensibilitzar els consumidors sobre el desenvolupament d’hàbits de compra mediambientalment respectuosos".

L’obtenció del distintiu Green Commerce és gratuïta, tractant-se d’un procediment senzill que no necessita de processos d’auditoria complexos. Els establiments poden contactar amb l’Agència de Desenvolupament Local per tramitar-lo.

Els avantatges que obtenen els comerços són reduir el consum dels recursos energètics, rebaixar el consum d’aigua, disminuir la generació de residus i facilitar-ne la reutilització, optimitzar l’ús de substàncies tòxiques, minimitzar l’efecte ambiental de les emissions atmosfèriques, dels sorolls i dels abocaments d’aigües, i retallar en despeses en transport, l’embalatge i l’emmagatzematge.
La iniciativa Green Commerce s’emmarca en el projecte de la Comissió Europea, LIFE +.